Patani :

Tentera perpaduan pembebasan Patani (PULA) dituboh oleh Abu yasir fikri pada tahun 1976 M ,merupakan angkatan bersenjata PULO kemudian diubah oleh Bapa Kabir Abdulrahman kepada Nampra yaitu Negara Melayu Patani Raya, Nampra dibawah setia usaha agong akhirnya PULO berpecah dan dibawa oleh HJ Ismail.

PULO (P4) bersama mujahiden islam Patani menubohkan gabongan angkatan tentera PLA (Patani liberation Army) dipimpin oleh penglima dari P4 ,setelah PULO (P4) keluar dari MARA dan GMIP berada didalam mara sudah jelas keadaan tentera juga perlu berubah ,maka P4 kembali menubohkan PULA secara langsong berada dibawah PULO (P4).

PULA bukanlah satu gerakan yang asing yang dipelsukan oleh KASTURI MAHKUTA kununnya membuat perjanjian dengan PULA dan PULA berada dibawahnya.

Tidak salah mana2 tentera kalu mahu ikut parti lain tetapi ia bukan angkatan bersenjata,untok maklum Mardu Wangi tidak dilantik oleh PULO (P4) sebagai penglima angkatan senjata PULA, kerana PULA setakat ini cuma melantik beberapa Pasokan sehaja dan pimpinan pula dipimpin oleh Majlis tentera PULO (P4).

Cukoplah penipuan Wahai kasturi.